شایان تقوی : در اروپا هرروز چیزهای جدید یاد میگیرم

در اروپا هرروز چیزهای جدید یاد میگیرم

گفتگوی شایان تقوی لژیونر تیم آرسنال کیف اکراین با سایت ما _


شایان تقوی بازیکن خوزستانی تیم اروپایی آرسنال کیف اکراین در گفت و گوی صمیمانه از زندگی خود و بازی در فوتبال اروپا و آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی سخن می گوید :

وی که سابقه ی بازی در تمامی رده های پایه نفت تهران و کاپیتانی تیم جوانان و امید و دو سال عضویت در تیم بزرگسالان تیم نفت تهران و سابقه دعوت شدن به تیم ملی امید را دارد در این گفت و گو دل پری داشت . 



فوتبال را چطور شروع کردی ؟

در دوران کودکی همیشه در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کردم پدرم از علاقه ی من به این رشته مطلع شد و چون دوست نداشت در سن کم در کوچه و خیابان باشم از هشت سالگی من را به آکادمی فوتبال صنعت نفت فرستاد در مدت کوتاهی برای تیم نونهالان انتخاب شدم و توانستم در ادامه مسیر در تمامی رده های تیم نفت بازی کنم 

واز همان جا به بزرگسالان رفتی؟ 

بله در سال های آخر کاپیتان تیم امید نفت بودم و به اردوی تیم ملی امید دعوت شدم و همین مقدمه حضور من در بزرگسالان شد 

چرا همیشه در تیم نفت ماندی ؟

خوب من پدرم شرکت نفتی بود این موضوع در سن کم به نفعم بود و وقتی بزرگتر شدم به ضررم 

تیم های مختلفی در تیم های پایه تهران من را می خواستند و حتی در لیگ یک آزادگان پیشنهاد داشتم که با مخالفت مدیران و مربیان باشگاه مواجه می شدم و به خاطر قرارداد بلند مدتی که داشتم به من رضایت نامه نمی دانند به خاطر همین موضوع خیلی ها می گفتند که فلانی پدرش شرکتی است و به خاطر همین او را به بزرگسال بردند در صورتی که همانها از توانایی های من مطلع بودند 

چرا از ایران رفتی در صورتی که خوب تورا نمی شناختند ؟

حقیقت به یک جایی رسیده بودم مسیر برایم هموار نبود تصمیم گرفتم از ایران بروم 

چرا فکر کردی مسیر برایت در ایران هموار نیست ؟

گفتن همه مسائل درست نیست ولی وقایع دست به دست هم دلدند تا این اتفاق افتاد در آن زمان در مسیر خوبی قرار داشتم با تیم بزرگسالان قرارداد بستم و سرشار از انگیزه بودم ولی پست بازی من وینگر چپ و راست بود و بازیکنی بودم با خصوصیات تهاجمی ولی آقای گل محمدی در تمرینات به دلیل کمبود بازیکن از من در پست دفاع چپ استفاده می کرد این مسئله را همه مدیران و مربیان می دانستند ولی به آن بی تفاوت بودند خودم هم چندبار به آقا یحیی گفته بودم ولی باز در پست دفاع چپ تمرین میکردم و اقای یحیی گل محمدی آنقدر دوست داشتنی محترم و با شخصیت بودند که به خو اجازه اعتراض نمیدادم و این شد که کم کم در تمرینات انگیزه ی خود را از دست دادم و آن سال به من بازی نرسید و سال بعد اقای منصوریان آمدند که ایشان من را دوست داشت ومن را میخواست ولی از بازی نکردن میترسیدم چون در آن سال وحید امیری در اوج بود برای همین تصمیم گرفتم که از نفت بروم در ابتدا مخالفت کردند ولی بعد از جذب بازیکن باشگاه نفت من را به صورت قرضی به باشگاه نفت و گاز گچساران فرستاد ولی با بد شانسی در اولین جلسه ی تمرین نفت و گاز رباط صلیبی پاره کردم 

باشگاه نفت هیچ مسئولیتی قبول نکرد در صورتی که با انها قرار داد سه ساله داشتم. و یادم می آید تمام هزینه ی درمان و خرج و مخارج من در آن سال سخت را پدرم متقبل شده بود وقتی خوب شدم تصمیم گرفتم از ایران بروم برای همین فیلم های خود را به مدیر برنامه ام دادم آن ها هم من را برای تست به کشور اکراین بردند بعد از تست فنی و پزشکی مربی آرسنال کیف (سرگی ویکتورویچ ) از باشگاه خواست که با من قرار داد ببندد 

حالا وضعیت خود را چگونه می بینید ؟

واقعا خدارا شکر می کنم که در مسیر خوبی قرار دارم حقیقت در اکراین هواداران تیم من را دوست دارند بازیکنان و مربی ها به من احترام میگذارند در فوتبال اروپا هرروز چیزهای جدیدی یاد میگیرم مهمترین آن اتحاد است در فوتبال اروپا نه تنها گروهی بازی می کنند بلکه تفکر گروهی هم دارند و همه خواهان برد تیم هستند 

دوست داری به تیم ملی دعوت شوی ؟

مگر میشود بازیکنی دوست نداشته باشد به تیم ملی کشورش دعوت شود این ارزوی دوران کودکی من است به امید خدا باید اینقدر در این جا خوب کار کنم که نگاه هارا در ایران به خود معطوف کنم و برای آن روز لحظه شماری میکنم 

در پایان حرف نگفته ای نداری ؟

خیلی ممنون از شما که این فرصت را در اختیار من قرار دادید اول از همه خدارا شکر میکنم و بعد یک تشکر ویژه از خانواده خصوصا پدرم میکنم و از تمامی مربیانم قدردانی میکنم و برای تمام مردم ایران به خصوص مردم خوزستان ارزوی بهروزی دارم 




علی بابا
بانک ملت
ایرانسل
کد خبر: 61685  زمان: 17 دی 1395 - 23:10 

اختصاصی دی اسپورت،

جدول کامل گلزنان دسته اول در پایان هفته هجدهم


دی اسپورت:مهرداد آوخ با دو گلی که در بازی امروز به ثمر رساند در جمع7گله های لیگ دسته اول قرار گرفت.


به گزارش"دی اسپورت"،هفته هجدهم لیگ دسته اول در حالی پیگیری شد که تنها11گل در مجموع9بازی به ثمر رسید.

 


مهرداد آوخ با دو گلی که درون دروازه راه آهن تهران قرار داد در کنار سهیل حق شناس در جمع7گله های لیگ دسته اول قرار گرفت.

همچنین اکبر صغیری نیز که یکی از زننده های گل تیمش مقابل راه آهن بود 9گله شد و نزدیک ترین تعقیب کننده عباس زاده در صدر جدول گلزنان نام گرفت.


در هفته هجدهم تنها 11بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد و میانگین 1/2گل در هر بازی به ثبت رسید که ضعیف ترین آمار تا به اینجا لیگ دسته اول در این فصل بوده است.


شاهین شفیعی از اکسین البرز ،حسین قنبری از ملوان بندرانزلی و سعید واسعی از بادران تهران موفق شدند در این هفته گل های سه امتیازی برای تیم هایشان به ثمر برسانند.

خبرنگار:علیرضا یاوری

 


12گل:

محمد عباس زاده(نساجی مازندران)

 

 

9گل:

 

 اکبر صغیری (گل گهر سیرجان)

 

 

 

8گل:

امیر میر بزرگی(اکسین البرز)


 

  

7گل:

 سهیل حق شناس  (سپیدرود رشت)

مهرداد آوخ(گل گهر سیرجان)


6گل:

حمید کاظمی (خونه به خونه)

 

  مهدی دغاغله ( مس کرمان)


5 گل:

حمید گلزاری(گل گهر سیرجان)


حجت اسلامی-مهدی قائدی(ایرانجوان بوشهر)

4گل:

رضا جباری(نفت مسجد سلیمان)

میلاد زنیدپور (راه آهن تهران)

 میلاد قربان زاده(سپید رود رشت)

میثم نقی زاده(خونه به خونه بابل) 

 شاهین شفیعی(اکسین البرز)

3گل:

علی امیری (اکسین البرز)

احمد الجبوری (استقلال اهواز)

 حسین شنانی -پوریا غلامی -حسین قنبری(ملوان بندرانزلی)

 سید هادی موسوی(سپید رود رشت)

میلاد احمدی (آلومینیوم اراک)

محمد غلامی(خونه به خونه بابل)

احمد زنده روح(مس کرمان)

علی نظری(پارس جنوبی جم)

محمدرضا سلیمانی-هادی شکوری(راه آهن تهران)

میلاد صالح وند(نفت مسجد سلیمان)

 امیر خدامرادی-مجتبی محبوب مجاز-جواد رمضانی(مس رفسنجان)

ایمان با صفا(فجرسپاسی شیراز) 

حسین امامیان(گل گهر سیرجان)

علیرضا بیک زاویه(فولاد یزد)

بابا محمدی(ایرانجوان بوشهر)

سعید واسعی(بادران تهران) 

2گل:

حسین احمد لو - حسین مددی-حامد بصیری-رضا سلیمانی(آلومینیوم اراک)

روح اله باقری-پژمان نوری(خونه به خونه)

عرفان پور افراز (نفت مسجد سلیمان)

 حسن نجفی-احسان تاییدی -محمد قاسمی نژاد (نساجی مازندران)

 امیر طهمورثی -بابک لطیفی(ایرانجوان بوشهر)

 آرمان رمضانی-سجاد عسگری-امیرحسین موسی زاده(مس رفسنجان)

هادی دهقانی-علی مرزبان( گل گهر سیرجان)

حمید طاهری فر(راه آهن تهران)

شاهین ثاقبی  -میلاد بختیاری-یاسر وکیلی-شهاب کرمی (ملوان بندرانزلی)

شهاب دارایی-حسین بهاروند (خیبر خرم آباد)

 مصطفی نوروزی-سهیل هزار جریبی-مهرداد رضایی(بادران تهران)

رامین قربانی(فولاد یزد)

محسن بیاتی نیا-کیانوش میرزایی(راه آهن یزدان)

ابراهیم صالحی-صادق صادقی-مجید جلالی فر (فجرسپاسی شیراز)

محمد علی اکبرخواه(پارس جنوبی جم)

احسان پور شیخ علی-مهدی تیکدری(مس کرمان)

1گل:

حسین قهارپور-موسی شهبازی-سید جواد شفیعی پور-رضا نبی زاده-وحید ارمی(فولاد یزد)

افشین دانشیان - مجتبی شیری - حمید غلامی-جعفر بذری-قائم اسلامی خواه-بهروز افشار (بادران تهران)

مصطفی علیخانی - فرشاد امامی-یاسر درویشی-سید حسن حسینی-احمد جعفری-محمد بیرانوند-وحید همراز (خیبر خرم آباد)

مهدی جعفر پور-ابوالفضل شهسواری-عیسی پرتو-پیمان نامور (گل گهر سیرجان)

اصغر نصیری - کیوان وحدانی-امید سینک-سجاد فیض الهی-رضا بهمئی-میثم آقایی-محمد حسین مهرآزما (پارس جنوبی جم)

مسیح زاهدی - اسماعیل فرهادی - مجید ترکاشوند-محمد حسین پور-مجید ترکاشوند-مجتبی زارعی-ایمان موسوی (اکسین البرز)

 حمید نعمتی-عباس یحیی بیگی-مجتبی رمضانی-هانی اسماعیلی -مقداد قباخلو  (نساجی مازندران)

علیرضا قاسمی-حامد محمودی-محسن دلیر-وحید اسماعیل بیگی-علی ابراهیمی-رضا ستاری (مس کرمان)

سعید زارع-ایمان سلیمی - مهدی کریمیان - مصطفی ماهی-حسن فیاض بخش(فجر سپاسی شیراز)

حامد نورمحمدی-مهیار زحمتکش (ملوان بندرانزلی)

سید حسین کریمی-محمد خلیلی-امیرحسین فشنگچی-سید جلال رافخایی (خونه به خونه)

محمد معاوی-اکبر آفاق-ایمان رئیسی-علی کیانی فر-رضا جباری-حسین رسولی-مجتبی بیژن(نفت مسجد سلیمان)

امیر تیزرو-احسان پیرهادی-عباس کاظمیان-علیرضامعمولی-میثم حق شناس(مس رفسنجان)

احسان احدی  - مهدی طاهری-محمد طارمی-حسن شوشتری-عباس چاپی (ایرانجوان بوشهر)

 شاهین مجیدی - رضا معقولی-محمد آشتیانی-روح الله عرب-ابوالفضل کمانی-امین پور علی-مهدی خلج (آلومینیوم اراک)

علی فرهنگ-بابک مرادی-امیرمحمد پناهی-علی امین الرعایایی (راه آهن تهران)

مصطفی کیانی-محمد جواد کردونی-معین راشدی-جابر یوسفی-مسلم ساکی (استقلال اهواز)
میثم فردوسی-محمد لطفی (سپیدرود رشت)

زمون و عزت‌اللهی از روستوف جدا می‌شوند؟


با گذشت دو روز از سفر کاروان باشگاه روسی به ابوظبی در امارات برای برپایی اردو هنوز خبری از دو بازیکن ایرانی این باشگاه در بین حاضران نیست.


به گزارش "ورزش سه"، روستوف با توجه به صعود به مرحله یک هشتم نهایی یورولیگ زودتر از همه باشگاه‌های روسی تمرینات نیم فصل خود را آغاز و در اولین گام اردوی دو هفته‌ای را در حاشیه خلیج فارس برپا کرد. در این اردو که در شهر ابوظبی برگزار شده تمام بازیکنان روستوف حضور دارند به جز دو بازیکن ملی‌پوش ایرانی که همین غیبت باعث شد تا رسانه‌های این کشور بار دیگر به شایعات جدایی سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی از این تیم دامن بزنند.


برخی رسانه‌های روسیه در گزارش‌هایی بااشاره به اینکه روستوف تمریناتش را زیرنظر قربان بردی‌اف در شهر ابوظبی آغاز کرده نوشتند در میان ستاره‌های این تیم غیبت سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی دو بازیکن ایرانی بیشتر از همه به چشم می‌آید. بازیکنانی که به نظر می‌رسد در آستانه ترک روستوف قرار دارند. سایت SOV روسیه در خبری نوشت: «غیبت سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی کمی عجیب به نظر می‌رسد به خصوص که مسئولان این باشگاه مدعی شده بودند برخلاف سال گذشته بازیکنان ایرانی مشکلی از بابت سفر به امارات و دریافت ویزا ندارند. اما نه سردار آزمون نه سعید عزت‌اللهی در دو روز اول اردو حضور نداشتند آن هم در برهه‌ای که شایعات زیادی پیرامون کوچ آنها به سایر تیم‌ها از جمله سردار آزمون به گوش می‌رسد.»


این گزارش در حالی در رسانه‌های روسیه به چشم می‌خورد که سعید عزت‌اللهی با توجه به اتمام قرارداد یک ساله‌اش با باشگاه روستوف پیش‌بینی می‌شد دیگر در دور جدید تمرینات این باشگاه حاضر نشود. اما اینکه سردار آزمون با آن همه پیشنهادات وسوسه‌کننده‌ای که از باشگاه‌های بزرگ اروپا دریافت کرده بود و بارها با واکنش مقامات روستوف مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای فروش این مهاجم گلزن ندارند، هنوز خود را به اردوی روستوف معرفی نکرده کمی عجیب به نظر می‌رسد. گرچه این احتمال هم هست که مشکل دریافت ویزای این بازیکن از امارات حل نشده باشد. 


باشگاه روستوف طبق هماهنگی‌هایی که انجام داده روز جمعه هفته جاری در دیداری تدارکاتی به مصاف الهلال خواهد رفت، از همین رو امیدوار است تمام بازیکنانش از جمله مهاجم ایرانی را تا آن روز در اختیار داشته باشد. مسلما اگر این اتفاق رخ ندهد و غیبت‌های آزمون ادامه‌دار باشد، می‌توان به این نتیجه رسید که بحث جدایی و فروش ستاره ایرانی جدی‌تر از همیشه در این باشگاه روسی پیگیری می‌شود.


کی‌روش ماندنی است  


اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در نشست امروز خود استعفای کی روش را مورد بررسی قرار خواهند داد.


به گزارش "ورزش سه"، این نشست از ساعت 17 آغاز می شود. تصور می شود بیشتر اعضای هیات رئیسه با استعفای کی روش مخالفت کنند همان طور که بعد از اعلام این خبر در مصاحبه هایی که از آنها مخابره شده چنین مسئله ای قابل فهم بوده است. البته برخی از اعضای هیات رئیسه نگاهشان به این ماجرا یک طرفه نیست. 


کی روش در ابتدای فصل هم می خواست ملی پوشان را به اردو ببرد که با مخالفت مربیان باشگاهی روبه رو شد و در نهایت مجبور شد این اردو را لغو کند. البته فدراسیون فوتبال هم به درستی درخواست مربیان باشگاهی پی برده بود. مربیان باشگاهی می گفتند در همه جای دنیا بازیکنان ابتدای فصل در تمرینات تیم های باشگاهی حاضر می شوند و تمرین می کنند و اگر قرار باشد ملی پوشان در تمرینات ابتدای فصل باشگاه ها حاضر نشوند کی باید با دیگر بازیکنان هماهنگ شوند؟ به خصوص که در ابتدای فصل همه تیم ها دچار تغییر و تحولات در کادر بازیکنان شده اند. 


در این برهه از زمان هم برانکو تذکر داده بود وقتی بازی با مراکش لغو شده است چه دلیلی برای برپایی اردوی دبی وجود داشت به خصوص که ملی پوشان بعد از پشت سر گذاشتن یک نیم فصل سخت و طاقت فرسا باید چند روزی استراحت می کردند و بعد از آن در تمرینات تیم های باشگاهی حاضر می شدند تا برای دور برگشت که به سرعت در حال فرا رسیدن است، آماده شوند. 


در نشست امروز شاید درباره زیاده خواهی های کی روش هم بحث شود. از سویی یکی دو عضو هیات رئیسه. همچنین باز گرداندن ملی پوشان به تهران. این یکی، دو عضو معتقد هستند این کار کی روش توهین به شخصیت ملی پوشان بوده است و متاسفانه بازتاب بدی در رسانه های جهان داشته و حتی رسانه های عربستان از این سوء تفاهم به سود خود استفاده کردند و حرف های گزافی را به رشته تحریر در آورده اند. 


البته همان طور که اشاره شد بیشتر اعضای هیات رئیسه موافق ماندن کی 

شایان تقوی : در اروپا هرروز چیزهای جدید یاد میگیرم

گفتگوی شایان تقوی لژیونر تیم آرسنال کیف اکراین با سایت ما _


شایان تقوی بازیکن خوزستانی تیم اروپایی آرسنال کیف اکراین در گفت و گوی صمیمانه از زندگی خود و بازی در فوتبال اروپا و آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی سخن می گوید :

وی که سابقه ی بازی در تمامی رده های پایه نفت تهران و کاپیتانی تیم جوانان و امید و دو سال عضویت در تیم بزرگسالان تیم نفت تهران و سابقه دعوت شدن به تیم ملی امید را دارد در این گفت و گو دل پری داشت . 



فوتبال را چطور شروع کردی ؟

در دوران کودکی همیشه در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کردم پدرم از علاقه ی من به این رشته مطلع شد و چون دوست نداشت در سن کم در کوچه و خیابان باشم از هشت سالگی من را به آکادمی فوتبال صنعت نفت فرستاد در مدت کوتاهی برای تیم نونهالان انتخاب شدم و توانستم در ادامه مسیر در تمامی رده های تیم نفت بازی کنم 

واز همان جا به بزرگسالان رفتی؟ 

بله در سال های آخر کاپیتان تیم امید نفت بودم و به اردوی تیم ملی امید دعوت شدم و همین مقدمه حضور من در بزرگسالان شد 

چرا همیشه در تیم نفت ماندی ؟

خوب من پدرم شرکت نفتی بود این موضوع در سن کم به نفعم بود و وقتی بزرگتر شدم به ضررم 

تیم های مختلفی در تیم های پایه تهران من را می خواستند و حتی در لیگ یک آزادگان پیشنهاد داشتم که با مخالفت مدیران و مربیان باشگاه مواجه می شدم و به خاطر قرارداد بلند مدتی که داشتم به من رضایت نامه نمی دانند به خاطر همین موضوع خیلی ها می گفتند که فلانی پدرش شرکتی  است و به خاطر همین او را  به بزرگسال بردند در صورتی که همانها از توانایی های من مطلع بودند 

چرا از ایران رفتی در صورتی که خوب تورا نمی شناختند ؟

حقیقت به یک جایی رسیده بودم مسیر برایم هموار نبود تصمیم گرفتم از ایران بروم 

چرا فکر کردی مسیر برایت در ایران هموار نیست ؟

گفتن همه مسائل درست نیست ولی وقایع دست به دست هم دلدند تا این اتفاق افتاد در آن زمان در مسیر خوبی قرار داشتم با تیم بزرگسالان قرارداد بستم و سرشار از انگیزه بودم ولی پست بازی من وینگر چپ و راست بود و بازیکنی بودم با خصوصیات تهاجمی ولی آقای گل محمدی در تمرینات به دلیل کمبود بازیکن از من در پست دفاع چپ استفاده می کرد این مسئله را همه مدیران و مربیان می دانستند ولی به آن بی تفاوت بودند خودم هم چندبار به آقا یحیی گفته بودم ولی باز در پست دفاع چپ تمرین میکردم و اقای یحیی گل محمدی آنقدر دوست داشتنی محترم و با شخصیت بودند که به خو اجازه اعتراض نمیدادم و این شد که کم کم در تمرینات انگیزه ی خود را از دست دادم و آن سال به من بازی نرسید و سال بعد اقای منصوریان آمدند که ایشان من را دوست داشت ومن را میخواست ولی از بازی نکردن میترسیدم چون در آن سال وحید امیری در اوج بود  برای همین تصمیم گرفتم که از نفت بروم در ابتدا مخالفت کردند ولی بعد از جذب بازیکن باشگاه نفت   من را به صورت قرضی به باشگاه نفت و گاز گچساران فرستاد ولی با بد شانسی در اولین جلسه ی تمرین نفت و گاز رباط صلیبی پاره کردم 

باشگاه نفت هیچ مسئولیتی قبول نکرد در صورتی که با انها قرار داد سه ساله داشتم.  و یادم می آید تمام هزینه ی درمان و خرج و مخارج من در آن سال سخت را پدرم  متقبل شده بود وقتی خوب شدم   تصمیم گرفتم از ایران بروم برای همین فیلم های خود را به مدیر برنامه ام دادم آن ها هم من را برای تست به کشور اکراین بردند بعد از تست فنی و پزشکی مربی آرسنال کیف (سرگی ویکتورویچ ) از باشگاه خواست که با من قرار داد ببندد 

حالا وضعیت خود را چگونه می بینید ؟

واقعا خدارا شکر می کنم که در مسیر خوبی قرار دارم حقیقت در اکراین هواداران تیم من را دوست دارند بازیکنان و مربی ها به من احترام میگذارند در فوتبال اروپا هرروز چیزهای جدیدی یاد میگیرم مهمترین آن اتحاد است در فوتبال اروپا نه تنها گروهی بازی می کنند بلکه تفکر گروهی هم دارند و همه خواهان برد تیم هستند 

دوست داری به تیم ملی دعوت شوی ؟

مگر میشود بازیکنی دوست نداشته باشد به تیم ملی کشورش دعوت شود این ارزوی دوران کودکی من است به امید خدا باید اینقدر در این جا خوب کار کنم که نگاه هارا در ایران به خود معطوف کنم و برای آن روز لحظه شماری میکنم 

در پایان حرف نگفته ای نداری ؟

خیلی ممنون از شما که این فرصت را در اختیار من قرار دادید اول از همه خدارا شکر میکنم و بعد یک تشکر ویژه از خانواده خصوصا پدرم میکنم و از تمامی مربیانم قدردانی میکنم و برای تمام مردم ایران به خصوص مردم خوزستان ارزوی بهروزی دارم